"through the telescope" debiutancki album Karin Ann

Ten tekst przeczytasz w ok. 4 minuty
through the telescope debiutancki album Karin Ann
 fot. mat. prasowe Inf. prasowa

10 maja swoją premierę ma debiutancki album słowackiej wokalistki indie-folk-rockowej Karin Ann zatytułowany “through the telescope”. To także premiera wyjątkowego teledysku do utworu „I don’t Believe in God”, piosenki napisanej w kluczowym momencie kariery Karin Ann.

Artystka wróciła do pisania I nagrywania muzyki po dłuższej przerwie spowodowanej problemami zdrowotnymi. Klip to odzwierciedlenie duchowych dylematów, na które wpłynęło doświadczenie Karin jako kobiety queer w konserwatywnym, chrześcijańskim środowisku, z którego pochodzi. Pomimo wyrzeczenia się formalnych przekonań religijnych, zmaga się ona z poszukiwaniem duchowego pocieszenia w przeciwnościach losu. W teledysku do „i don’t Believe in God” gościnnie pojawia się Imogen Heap, z którą Karin Ann współpracowała przy remiksie singla „false gold”.

Podczas gdy piosenka dotyka osobistych zmagań, spektakularnie zrealizowany teledysk zgłębia tematykę prześladowań religijnych i społecznych niesprawiedliwości. Czerpie inspirację z wydarzeń historycznych, takich jak między innymi procesy czarownic.

W wieku zaledwie 21 lat Karin Ann jest gotowa na wielkie wejście na światową scenę muzyczną. Wschodząca gwiazda wykazuje niezwykłą znajomość różnych stylów muzycznych i nieustraszone podejście do podejmowania złożonych tematów miłości, tożsamości i zdrowia psychicznego. Wyprodukowana we współpracy z Benjaminem Lazarem Davisem i Willem Graefe z Okkervil River “through the telescope”, pokazuje wszechstronność Karin Ann. Płynnie przechodzi od folku i żywiołowego rocka do gotyku i disco.  Na płycie słychać szeroki wachlarz inspiracji muzycznych m.in. Mazzy Star, Stevie Nicks czy David Bowie. Bezpośredni wpływ na muzykę ma jej dziecięce zamiłowanie do partytur instrumentalnych.
W dzieciństwie słuchała głównie muzyki klasycznej, poza typowym dla dziewczynek zamiłowaniem do łyżwiarstwa figurowego i baletu.

„Zanim w ogóle pomyślałam o nagraniu tego albumu, byłam w punkcie krytycznym, w którym zacząłem poważnie myśleć o rezygnacji z muzyki ze względu na pogarszający się stan zdrowia. Benjamin, z którym współpracowałam przy nagrywaniu albumu, nieoczekiwanie wkroczył na scenę, a chwilę później pojawił się Will. Oboje wywołali zupełnie nową falę kreatywności. Dzięki nim album stał się jeszcze lepszy, niż sobie wyobrażałem. Ten projekt
była pracą pełną miłości, wolną od zewnętrznych nacisków, która pozwoliła nam stworzyć narrację odzwierciedlającą nasze wspólną integralność artystyczną. Jestem pełna dumy, gdy myślę o podzieleniu się tym ze światem i mam nadzieję, że odbije się to głębokim echem wśród słuchaczy” – Karin Ann.

Karin Ann udostępniła wcześniej dwa utwory z płyty “through the telescope”: w marcu ukazał się singiel „false gold”, który zaprowadził ją na okładkę magazynu NME. Wcześniej, w lutym, wydała „she” – główny utwór z albumu, dzięki któremu zyskała uznanie w serii Global Spin na Grammy.com,  NME, The Line ofBest Fit i zdobył miejsce na liście odtwarzania #nowwatching Ones to Watch.

Muzyka Karin Ann porusza tematy równości płci, zdrowia psychicznego i praw człowieka,
odkrywanie wewnętrznych zmagań młodości, w tym takich tematów jak młoda miłość, toksyczne relacje I niepewność. Porusza także swoje trudne doświadczenia z dorastania jako queerowa kobieta na Słowacji.

Początkowo zafascynowana sztuką jako sposobem radzenia sobie z ADHD, Karin zajmowała się fotografią, grafiką i projektowaniem. Kontuzja ręki zmusiła ją do wycofania się ze szkoły artystycznej. Zainspirowana Grace VanderWaal, znalazła pocieszenie w pisaniu piosenek na ukulele, co doprowadziło ją do wyboru muzyki jako najlepszej dla siebie formy ekspresji.

W marcu Karin Ann zadebiutowała na SXSW i znalazła się na szczycie 10 najważniejszych debiutów w rankingu NME, który określił nowy album jako „oszałamiająco lo-fi balladowy”. Zaprezentowała się także w lutym na Tygodniu Mody w Nowym Jorku, prezentując się u Césara Galindo I Fredericka Andersona.

Karin Ann wyrobiła sobie markę na scenie alt-popu odkąd rozpoczęła swoją muzyczną podróż w wieku 14 lat. Noctis Mag opisał ją jako posiadającą wyjątkową umiejętność tworzenia „filmu lirycznego”. Uznana za „odkrycie roku” podczas Czech Republic Music Awards, pojawiła się także na billboardzie na Times Square w ramach Spotify’s EQUAL
Music Program, a w 2021 roku zdobyła nagrodę dla najlepszego teledysku na Monachium Music Awards.

Grała koncerty z LP (Laura Pergolizzi), Imagine Dragons, Alfie Templeman i My Chemical
Romance. Zyskała wsparcie BBC Radio 1 (Wielka Brytania) i została zaprezentowana w Vogue, Vanity Fair, Bild i Elle. Dzięki zasięgowi społecznościowemu ponad 180 tys. obserwujących, w tym na Instagramie, Spotify iYouTube, jej miejsce w branży muzycznej stale rośnie.

Lista utworów:

1.    once a man
2.    pile of bones
3.    false gold
4.    the band keeps playing
5.    last few minutes
6.    for you
7.    neverland
8.    a song for the moon
9.    she
10.    olivia
11.    memories of you
12.    i don't believe in God
13.    beautiful life
14.    my best work of art

 

REKLAMA
Tool News

author

Sebastian Płatek

Redaktor naczelny
 redakcja@netfan.pl

 10.05.2024   Inf. prasowa   fot. mat. prasowe

"Nowadays" nowy album Tomasza Kowalczyka już 15 maja!

Nowy album Kings of Leon już dostępny

CZYTAJ RÓWNIEŻ
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Trwa ładowanie zdjęć