Przedstawiamy "Real Life" Kingi Głyk

Ten tekst przeczytasz w ok. 3 minuty
Przedstawiamy Real Life Kingi Głyk
 fot. mat. prasowe warnermusic.pl

Kinga Głyk po czterech latach powraca z albumem "Real Life"! Basistka i kompozytorka przedstawia nową płytę, która przekracza granice gatunków i jest wynikiem wspólnej kompozytorsko-producenckiej pracy Kingi i Michaela League - pięciokrotnego zdobywcy nagrody Grammy, współtwórcy sukcesów Snarky Puppy.

Najnowszy album Kingi Głyk "Real Life"  to najbardziej charakterystyczne dzieło jej wciąż ewoluującej kariery. 26-letnia gitarzystka z Polski postanowiła stworzyć coś zupełnie wyjątkowego - unikalną odmianę współczesnej muzyki instrumentalnej, inspirowaną jazzem i funkiem, ale jednocześnie oryginalną pod względem aranżacji i podejścia estetycznego.

Album powstał w trakcie wielu sesji zimą 2022-23 w "Estudi Vint" w miejscowości Els Prats de Rei godzinę drogi od Barcelony. Kinga Głyk - robiąca międzynarodową karierę basistka i kompozytorka,  stworzyła płytę przy udziale Michaela League oraz inżyniera dźwięku, producenta Nica Harda (Snarky Puppy, Charlie Hunter, Ute Lemper).

W mojej pierwszej rozmowie Michael zapytał mnie, co chcę przekazać za pomocą muzyki - mówi Kinga Głyk. Powiedziałam mu, że chcę dać przewagę basowi, ale nie chcę, aby ludzie myśleli, że to tylko album basisty. Chodziło o stworzenie pięknych utworów. Muzyka może być wystarczająco interesująca i silna, by poruszyć serce, nawet jeśli nie ma słów. Kocham używać dźwięków do opowiedzenia o swoich uczuciach i tworzyć piękne piosenki, które mogą dotknąć serce kogoś innego. Nie zawsze myślisz, że to basista stworzył to dzieło. Chodzi bardziej o opowiadanie historii za pomocą muzyki.

Kindze Głyk towarzyszą podobnie myślący muzycy: saksofonista Casey Benjamin (Robert Glasper Experiment, Stefon Harris) i perkusista Robert "Sput" Searight (Snarky Puppy, Kirk Franklin, Ghost-Note), a także grupa doskonałych klawiszowców, w tym Caleb McCampbell (Beyoncé, Michael Bublé), Julian Pollack (Marcus Miller, David Sanborn, Joe Lovano), Nicholas Semrad (Miss Lauryn Hill, Talib Kweli, Bootsy Collins) i długoletni współpracownik Brett Williams (Marcus Miller, Mumford and Sons, Stevie Wonder). Michael League, który jest również basistą, gra na klawiszach, a także na gitarze elektrycznej, sitarze elektrycznym i basie baritone bez progów. 
 
Za mastering albumu odpowiada Dave McNair (mistrz masteringu znany z produkcji albumów takich artystów jak m.in. Miles Davis, Willie Nelson, Angelique Kidjo). 

Artystka jest bohaterką okładki najnowszego wydania magazynu "Jazz Forum" (luty 1-2/2024) , w którym udzieliła wywiadu Piotrowi Iwickiemu wyznając:

Utwory, które piszę, w większości nie mają słów. Ująć słuchacza tylko dźwiękiem to wyzwanie. Muzyka może mieć głęboki przekaz. Dążę do tego, żeby nie odgrywać nut, ale umieć wyrazić coś więcej. Obserwując dzisiejszy świat widzę, że jest masa ludzi, którzy opanowali muzykę i są bardzo sprawni. Pewnie wszyscy dążymy do tego, żeby móc grać lepiej i nie mieć ograniczeń. Czasem wydaje mi się jednak, że zaczynamy tracić sens i cel, dla którego muzyka w ogóle istnieje. (...) Zawsze chodzi o balans między jednym a drugim. Nie zawsze elokwencja przemówi do słuchacza. Musi to być kombinacja wyważenia, elokwencji, ale też szczerości i czasem prostoty. Muzyka dla mnie jest podobna do konwersacji.

 

 

REKLAMA
Tool News

author

Renata Wilczura

Zastępca Redaktora naczelnego - Redaktor - Dział prasowy
 renata.wilczura@netfan.pl

 06.02.2024   warnermusic.pl   fot. mat. prasowe

Katie Melua, L.U.C., Rebel Babel Film Orchestra we wspólnym anglojęzycznym utworze kończącym "Chłopów"

Gogol Bordello headlinerem festiwalu Kazimiernikejszyn 2024 w Kazimierzu Dolnym

CZYTAJ RÓWNIEŻ
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Trwa ładowanie zdjęć