Koncert Anaïs Gaudemard w Willa Lentza

Ten tekst przeczytasz w ok. 3 minuty
Koncert Anaïs Gaudemard w Willa Lentza
 fot. mat. prasowe media-work.pl

Anaïs Gaudemard wystąpi w Willi Lentza dwukrotnie! Już w najbliższy piątek 17 listopada (o godz. 17:00 i 20:00) odbędą się dwa koncerty wybitnej francuskiej instrumentalistki. Bilety na koncert o godzinie 20:00 już wyprzedane! 

Anaïs Gaudemard zaliczana jest do grona najlepszych współczesnych harfistek świata. Wybitna artystka jest absolwentką Conservatoire National Supérieur Musique et Danse de Lyon oraz Haute École de Musique de Lausanne (tytuł Master of Arts z najwyższym wyróżnieniem). 

Jej debiutancką płytę „Harp Concertos” (poświęconą Debussy’emu, Boïeldieu i Ginasterowi), nominowano do ICMA (International Classical Music Awards), a najnowszy album „Solo” z utworami Bacha, Fauré, Hersanta, Hindemitha, Renié i Scarlattiego, zarejestrowany przez Harmonia Mundi spotkał się z wielkim uznaniem wśród melomanów.

Solistka ma na swoim koncie liczne sukcesy. Anaïs Gaudemard była laureatką Fondation d'Entreprise Banque Populaire oraz zdobyła wiele ważnych wyróżnień w tym między innymi:  Pierwszą Nagrodę oraz Nagrodę Specjalną za najlepsze wykonanie „Korony Ariadny” Murraya Schafera w  Międzynarodowym Konkursie Harfowym w Izraelu (2012), „Thierry Scherz Preis” (2015) na festiwalu Sommets Musicaux w Gstaad, II Nagrodę i Nagrodę Münchener Kammerorchester Prize w Konkursie ARD w Monachium (2016) oraz nominację nadaną przez Philharmonie de Paris i Fundację Calouste Gulbenkian w Lizbonie do nagrody „ECHO Rising Star” (2018/2019). 

Instrumentalistka ceniona jest za wrażliwość gry i bogactwo brzmienia, co czyni z niej artystkę o międzynarodowej renomie. Dowodem na to jest nagroda Tissier-Grandpierre, którą niedawno przyznał jej Institut de France za światowe, znaczące sukcesy.

O sukcesie Anaïs Gaudemard świadczą również jej współpracę z istotnymi instytucjami i postaciami. Artystka współpracowała m.in. z Lucerne Festival Orchestra i  Munie de Lausanne oraz z dyrygentami, takimi jak: Claudio Abbado, Leo Hussain, Nir Kabaretti, Emmanuel Krivine, Kazushi Ono, Leonard Slatkin i Constantin Trinks. 

Występowała w czołowych instytucjach i filharmoniach m.in.: w Wiener Konzerthaus, Elbphilharmonie w Hamburgu, Kölner Philharmonie, Barbican Centre London, Philharmonie de Paris, Philharmonie du Luxembourg, Calouste Gulbenkian Foundation Lisbon, BOZAR Bruxelles, Palau da Musica Catalana, Festspielhaus Baden-Baden, Casa da Musica Porto, Konserthuset Stockholm oraz  Concertgebouw Amsterdam.

Oprócz występów solistycznych prowadzi również działalność pedagogiczną. W swoim dorobku ma mistrzowskie w Chinach, Izraelu Kanadzie, Niemczech, Szwajcarii, na Węgrzech, we Włoszech i w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

Wraz z Anaïs Gaudemard wystąpi śpiewaczka operowa – Nadja Kristi.

Nadja Kristi studiowała śpiew operowy w Akademii Muzycznej im. Hannsa Eislera w Berlinie pod kierunkiem prof. Thomasa Quasthoffa. Następnie została zatrudniona w Operze Państwowej w Berlinie, aby później rozpocząć współpracę z Deutsche Oper Berlin, gdzie specjalizowała się w rolach dramatycznych Verdiego. Obecnie przygotowuje nagranie „Cichych pieśni” Valentina Sylvestrova. 


PROGRAM: 

Ludwig Spohr (1784-1859) – Fantazja c-moll na harfę op. 35 (utwór dedykowany żonie harfistce Dorocie Henriecie Spohr, z domu Scheidler)

Albert Zabel (1834-1910) – „La Source”

Fryderyk Chopin (1810-1849) – Pieśni

Elias Parish Alvars (1808-1849) – Introdukcja i wariacje na temat „Normy” Belliniego

Claude Debussy (1862-1918) – „Clair de lune”, 1ère arabesque

David Robert Coleman (ur. 1952) – „Nachtstück”

Philippe Hersant (ur. 1948) – „Bamyan”

Gabriel Fauré (1845-1924) – Impromptu op. 86 na harfę


 

REKLAMA
Tool News

author

Renata Wilczura

Zastępca Redaktora naczelnego - Redaktor - Dział prasowy
 renata.wilczura@netfan.pl

 13.11.2023   media-work.pl   fot. mat. prasowe

Danny Chris i SICKOTOY prezentują wspólny numer "Don’t let me go"

"Barbie The Album" dominuje nominacje do Grammy

CZYTAJ RÓWNIEŻ
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Trwa ładowanie zdjęć