Odliczanie do finału Konkursu Piosenki Eurowizji 2024 właśnie się rozpoczyna. Dane dotyczące słuchalności eurowizyjnych utworów na Spotify na całym świecie sugerują wygraną Holandii, a LUNA podbija serca polskich słuchaczy.
“The Tower” LUNY zdobył do tej pory ponad 5 000 000 odtworzeń na Spotify globalnie i jest obecnie 15. najchętniej słuchanym utworem tegorocznej Eurowizji na platformie. Włochy, Wielka Brytania i Hiszpania to kraje, w których, poza Polską, słuchano go najczęściej. Dane te wskazują, skąd reprezentantka naszego kraju może uzyskać najwięcej punktów jeżeli udałoby jej się zakwalifikować do finału szwedzkim Malmö, który odbędzie się już w ten weekend.
Jeżeli przeanalizujemy globalne dane dotyczące słuchalności eurowizyjnych utworów we wszystkich konkurujących krajach, możemy się spodziewać, że to Joost z Holandii zdobędzie w tym roku koronę Eurowizji, razem ze swoim gabber-popowym hymnem „Europapa”. Według danych muzycznej platformy streamingowej, drugie miejsce, i to po raz drugi z rzędu, zajmie włoska piosenkarka i autorka tekstów Angelina Mango, a na trzecim miejscu uplasuje się szwedzki duet dance-pop Marcus & Martinus.
W Polsce tabela, pod kilkoma względami, wygląda podobnie. Jeżeli głosowanie na własny kraj nie jest możliwe, ulubionym utworem Polaków okazuje się “Europapa” Joosta. Tuż za nim znajduje się “La noia” Angeliny Mango. Podium zamyka “Teresa & Maria” alyony alyony i Jerry Heil, utwór zajmujący 8. miejsce w globalnym zestawieniu. Poza wspomnianymi piosenkami:
Gen Z w Polsce nie może przestać słuchać „The Code” autorstwa Nemo,
Polscy Millennialsi uwielbiają też ”Unforgettable” Marcusa & Martinusa,
Natomiast reprezentanci generacji X często odtwarzają w kółko utwór “Dizzy” Olly’ego Alexandra (Years & Years).
Jeśli przeanalizujemy dane dotyczące słuchalności zwycięzców Konkursu Piosenki Eurowizji na przestrzeni ostatniej dekady, to zobaczymy, że liczba odtworzeń ich utworów wzrastała średnio o ponad 900% po zwycięskim występie. Co więcej, włoski zespół Måneskin uzyskał ponad 2000-proc. wzrost liczby odtworzeń na całym świecie po zwycięstwie w Eurowizji w 2021 roku. To pokazuje, w jaki sposób muzyczna platforma streamingowa pomaga użytkownikom w odkrywaniu nowych artystów i łączeniu twórców z ich fanami.
Polscy użytkownicy Spotify już teraz mogą nastroić się na święto muzyki dzięki oficjalnej playliście eurowizyjnej i specjalnemu hubowi, m.in. z playlistami Best of Eurovision (najlepszymi utworami eurowizyjnymi z poszczególnych dekad).
Dane dotyczące ostatniego miesiąca (od 27 marca do 25 kwietnia 2024 r.)
Najczęściej słuchani uczestnicy Konkursu Piosenki Eurowizji 2024 w Polsce:
Polska: LUNA – The Tower
Holandia: Joost – Europapa
Włochy: Angelina Mango – La noia
Ukraina: alyona alyona, Jerry Heil – Teresa & Maria
Szwajcaria: Nemo – The Code
Szwecja: Marcus & Martinus – Unforgettable
Wielka Brytania: Olly Alexander (Years & Years) – Dizzy
Chorwacja: Baby Lasagna – Rim Tim Tagi Dim
Austria: Kaleen – We Will Rave
Belgia: Mustii – Before The Party's Over
Najczęściej słuchani uczestnicy Konkursu Piosenki Eurowizji 2024 globalnie:
Holandia: Joost – Europapa
Włochy: Angelina Mango - La noia
Szwecja: Marcus & Martinus – Unforgettable
Francja: Slimane – Mon amour
Grecja: Marina Satti – ZARI
Hiszpania: Nebulossa – ZORRA
Szwajcaria: Nemo – The Code
Ukraina: alyona alyona, Jerry Heil – Teresa & Maria
Izrael: Eden Golan – Hurricane
Wielka Brytania: Olly Alexander (Years & Years) - Dizzy