Universal Music Group i TikTok ogłaszają nową umowę licencyjną

Ten tekst przeczytasz w ok. 4 minuty
Universal Music Group i TikTok ogłaszają nową umowę licencyjną
 fot. mat. prasowe universalmusic.pl

Universal Music Group, światowy lider w dziedzinie rozrywki bazującej na muzyce i TikTok ogłosiły nową, wielowymiarową umowę licencyjną, która zapewni znaczącekorzyści dla globalnej rodziny artystów, autorów piosenek i wytwórni związanych z UMG, a także pozwoli liczącej ponad miliard osób społeczności TikToka ponownie cieszyć się ich muzyką.

Wspólna umowa otwiera nową erę strategicznej współpracy między obiema organizacjami, bazującej na wspólnym zaangażowaniu w pomoc artystom i autorom piosenek UMG w jak najlepszym wykorzystaniu ich kreatywnego i komercyjnego potencjału. Korzystając z najlepszej w swojej klasie technologii, możliwości marketingowych i promocyjnych TikToka, UMG i TikTok zapewnią autorom piosenek i artystom UMG lepsze wynagrodzenie, nowe możliwości promocji i zaangażowania dla ich twórczości oraz wiodące w branży zabezpieczenia w odniesieniu do generatywnej sztucznej inteligencji.

Sir Lucian Grainge, prezes i dyrektor generalny Universal Music Group, powiedział: – Ten nowy rozdział w naszych relacjach z TikTokiem koncentruje się na wartości muzyki, prymacie ludzkiego artyzmu i dobrobycie społeczności twórców. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z zespołem TikToka, by móc wspierać interesy naszych artystów i autorów piosenek, a także wprowadzać innowacje w zakresie zaangażowania fanów, jednocześnie zwiększając monetyzację muzyki na platformach społecznościowych.

Shou Chew, dyrektor generalny TikToka, skomentował: – Muzyka jest integralną częścią ekosystemu TikToka i cieszymy się, że znaleźliśmy wspólną ścieżkę rozwoju z Universal Music Group. Zobowiązaliśmy się do współpracy w celu zwiększenia wartości, odkrywania i promocji wszystkich niesamowitych artystów i autorów piosenek UMG oraz pogłębienia ich zdolności do rozwoju, łączenia się i angażowania społeczności TikToka.

Fani mogą spodziewać się powrotu na TikToka nagrań z katalogu UMG, dzięki czemu ponownie będą mogli cieszyć się możliwością tworzenia filmów z wykorzystaniem muzyki części z największych światowych gwiazd, a także ekscytujących nowych talentów.

W ramach umowy obie organizacje będą współpracować, aby wykorzystać nowe możliwości monetyzacji, wykorzystując rosnące możliwości TikToka na płaszczyźnie e-commerce. Strony będą współpracować przy kampaniach wspierających artystów UMG w różnych częściach świata.

TikTok nadal będzie inwestował znaczne zasoby w tworzenie narzędzi zorientowanych na artystów, które pomogą artystom UMG wykorzystać ich potencjał na stale rozwijającej się platformie. Narzędzia takie jak „Dodaj do aplikacji muzycznej”, ulepszone dane i analizy oraz zintegrowane możliwości sprzedaży biletów przyniosą artystom korzyści finansowe, a także ułatwią im budowanie globalnej bazy fanów przy użyciu skali TikToka i jego zaangażowanej społeczności. Jednocześnie artyści mogą liczyć na wzmocnienie ochrony bezpieczeństwa online dla siebie i swoich fanów.

TikTok i UMG będą współpracować także w celu zapewnienia, że rozwój sztucznej inteligencji w branży muzycznej będzie chronił ludzki talent, a także przychody artystów i autorów piosenek. TikTok jest zaangażowany we współpracę z UMG w celu usunięcia z platformy nieautoryzowanej muzyki wygenerowanej przy użyciu AI, a także stosowania narzędzi służących poprawie atrybucji artystów i autorów piosenek.

Ole Obermann, globalny szef rozwoju biznesu muzycznego TikToka powiedział: – Z radością witamy UMG i UMPG z powrotem w TikToku. Z niecierpliwością czekamy na współpracę, która pozwoli nam wytyczyć ścieżkę, tworzącą głębsze połączenia między artystami, twórcami i fanami. W szczególności będziemy współpracować, by upewnić się, że narzędzia AI są rozwijane w sposób odpowiedzialny i umożliwiający rozpoczęcie nowej ery kreatywności muzycznej i zaangażowania fanów przy jednoczesnej ochronie ludzkiej kreatywności.

Michael Nash, dyrektor generalny ds. cyfrowych i wiceprezes wykonawczy w Universal Music Group skomentował: – Rozwijanie partnerstw z ważnymi innowatorami ma kluczowe znaczenie dla zaangażowania UMG w promowanie środowiska, w którym funkcjonują artyści i autorzy piosenek. Cieszymy się, że możemy odnowić naszą współpracę z TikTokiem, bazując na dużych postępach w zakresie możliwości handlowych i marketingowych, a także ochrony naszego katalogu na ich platformie. Dzięki stale ewoluującym sposobom interakcji społecznych, zaangażowania fanów, ich kreatywności artystycznej, a także chęci odkrywania muzyki, widzimy w naszej współpracy ogromny potencjał na przyszłość.

UMG i TikTok pracują obecnie nad jak najszybszym powrotem muzyki artystów reprezentowanych przez Universal Music Group i autorów piosenek reprezentowanych przez Universal Music Publishing Group na platformę TikTok

 

REKLAMA
Tool News

author

Renata Wilczura

Zastępca Redaktora naczelnego - Redaktor - Dział prasowy
 renata.wilczura@netfan.pl

 06.05.2024   universalmusic.pl   fot. mat. prasowe

Rockowo i romantycznie, czyli "Księżyc w fontannie" HLA4Transplant

Imagine Dragons w duecie z J Balvinem

CZYTAJ RÓWNIEŻ
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Trwa ładowanie zdjęć