Spoek Mathambo z Johanesburga (prawdziwe nazwisko: Nthato Mokgata) po raz pierwszy pojawił się jako współtwórca serii projektów Sweat X, Playdoe, łączących jego brudny wokal i błyskotliwe teksty z wybuchowymi elektro-rapowymi beatami, aktywizując tym samym parkiety na całym świecie. Atmosfera zagęściła się w 2010 r. wraz z ukazaniem się jego debiutanckiego albumu “Mshini Wam”, płyty od której zaczął się romans Spoek'a z kulturą południowo-afrykańską i ukuty przez niego termin “township tech”. Jak zwykle wykorzystał te wpływy na swój własny sposób (chociażby mroczny, bujająco-housowy cover Joy Division’s “She's Lost Control”). Drugi album Spoek Mathambo, “Father Creeper”, sprawił, że afro-futuryści zdają się być co najmniej old-schoolowi. Aranżacja każdej piosenki jest dziełem samym w sobie. Rockowe momenty gwałtownie przechodzą w elektronikę. Żywe, zmienne rytmy perkusisty Mathambo zmieniają się w cybernetyczne mechaniczne beaty.
Linie gitar przewijają się poprzez album subtelnymi melodiami po mocne rockowe riffy. Warstwa tekstowa “Father Creeper” dystansuje mainstream'owy rap ujawniając głęboką wrażliwość wobec traum społeczeństwa, w którym przy równoczesnym upartym optymizmie udupienie stało się rzeczywistością. Im więcej słuchasz tekstów Mathambo tym bardziej stają się przekonujące. Widzimy muzyka kroczącego naprzód z wewnętrzną pewnością i wizją wystarczającą, by tworzyć piosenki równie mocne, wyzywające i magnetyczne jak życie w obecnym elektryzującym, apokaliptycznym 2012 roku.