Sonbird prezentują przedpremierowy album "Głodny" w ramach "Piątków z Nową Muzyką"

Ten tekst przeczytasz w ok. 1 minutę
Sonbird prezentują przedpremierowy album Głodny w ramach Piątków z Nową Muzyką
 fot. Darek Kawka digitalopengroup.pl

Gośćmi kolejnej odsłony „Piątków z Nową Muzyką” byli Dawid Mędrzak, Kamil Worek i Maciej Hubczak, czyli ¾ zespołu Sonbird. Artyści zaprezentowali swój pierwszy album długogrający i opowiedzieli o procesie jego produkcji, a także dali krótki występ na żywo. Wydarzenie odbyło się w warszawskim Studio U22 w ramach inicjatywy ZPAV. „Głodny” to pierwszy album długogrający muzyków pochodzących z Żywca. Znajduje się na nim 10 utworów utrzymanych w stylistyce indierockowej. Jest to studyjny zapis dotychczasowych osiągnięć zespołu, który mimo krótkiego stażu, zdążył pokazać się na takich festiwalach, jak: OFF Festival, Męskie Granie czy Kraków Live Festival.

REKLAMA
Tool News

„W nagraniu tej płyty bardzo pomógł nam Łukasz Olejarczyk – producent, który otworzył nasze głowy. Pokazał nam, że to, co działa na koncertach, niekoniecznie musi zadziałać studyjnie. Dzięki temu to było dla nas niesamowicie ciekawe doświadczenie; zarówno stresujące, jak i inspirujące – musieliśmy wyjść z naszej strefy komfortu. I za to mu bardzo dziękujemy” – powiedział Dawid Mędrzak, wokalista grupy. Debiutanckie wydawnictwo zespołu Sonbird „Głodny” będzie dostępne w sprzedaży od 22 lutego, a już dzisiaj można je znaleźć w serwisach streamingowych.

Spotkanie z albumem „Głodny” odbyło się w ramach inicjatywy ZPAV – Piątki z Nową Muzyką. Jest to inicjatywa światowej branży muzycznej, której celem jest wprowadzenie wspólnego światowego dnia premier muzycznych. Projekt został uruchomiony 10 lipca 2015 roku. Od tego dnia na całym świecie nagrania pojawiają się w sprzedaży w tym samym momencie – w piątki o godzinie 00.01 czasu lokalnego. Dotyczy to zarówno internetowych serwisów muzycznych, jak i tradycyjnych sklepów.

ZPAV, działając na rzecz rozwoju rynku muzycznego, rozpoczął cykle spotkań „Piątki z nową muzyką”, na których prezentowane są premierowo lub przedpremierowo materiały z nowych na polskim rynku albumów muzycznych. Spotkania te skierowane są do mediów, a także przedstawicieli branży muzycznej. Studio U22, włączając się w tę inicjatywę, chce budować miejsce otwarte na każdy rodzaj muzyki, gdzie promuje się nowości, miejsce przyjazne zarówno wielkim gwiazdom jak i początkującym artystom.

author

Renata Wilczura

Zastępca Redaktora naczelnego - Redaktor - Dział prasowy
 renata.wilczura@netfan.pl

 08.02.2019   digitalopengroup.pl   fot. Darek Kawka

Diplo i laureat BBC Sound of 2019 we wspólnym singlu

Opera czy koncert? Muzyczny weekend w radiowej Dwójce

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Trwa ładowanie zdjęć