Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zapoznaj się z Polityką cookies. Dowiedz się więcej o ciasteczkach.

Nie pokazuj więcej tego komunikatu
Frozen Frame Banner
Strona główna » Galerie zdjęć » Galeria: 39. Przegląd Piosenki Aktorskiej - Teatr Polonia: Piękny nieczuły
39. Przegląd Piosenki Aktorskiej - Teatr Polonia: Piękny nieczuły - fotorelacja

Data publikacji: 27.03.2018
Fot. Bartek Janiczek/www.dunvael.pl
Jest kwiecień 1940 r. Za miesiąc hitlerowskie Niemcy najadą Francję. Za dwa – wejdą do Paryża. Tymczasem życie w mieście biegnie spokojnie. Piaf ma 25 lat i cieszy się lokalną sławą. Jean Cocteau, artysta totalny, malarz, pisarz, poeta, filmowiec i nałogowy konsument opium, z kobietami już się nie zadaje, ale ma kaprys, żeby napisać coś, co trafi w gusta drobnomieszczańskiej, lubiącej proste wzruszenia publiczności. Édith – drobna, śpiewająca z porywającym dramatyzmem, pełna kompleksów – jest muzą i medium idealnym. Monolog zakochanej kobiety czekającej na mężczyznę i przepełnionej bólem niepewności, gdy nieczuły kochanek już się pojawia, ma swoją premierę w Theatre des Bouffes-Parisiens. Pieśniarce w niemej roli partneruje bosko przystojny Paul Meurisse. Sztuka odnosi spektakularny sukces. Zachowały się zdjęcia tej inscenizacji. Edith Piaf wygląda na nich olśniewająco, godnie, hipnotycznie. Od zeszłego sezonu tę samą rolę w spektaklu wystawiony w warszawskim teatrze Polonia gra Natalia Sikora. Wypisz wymaluj – jest jak Piaf, jakby to dla niej właśnie Cocteau, ponad oceanem czasu, napisał ten tekst. „Z czymś tak zachwycającym i tak niezwykłym od dawna nie zetknąłem się w teatrze – napisał o tej kreacji Witold Sadowy, recenzent pamiętający największych z gigantów polskich scen. – [Aktorka i piosenkarka] na oczach widowni dokonuje transformacji. Przeżywa głęboko każde wypowiedziane zdanie. Jej ciało jest elastyczne. Twarz, oczy, ręce i sposób poruszania się wyrażają wszystko. Cierpienie, miłość i nienawiść do kochanka. Błaga go, aby nie odchodził. Aby pozostał.”

 
YCHM - Fall Black
Bilety w NetFan.pl!
Partnerzy serwisu
Universal Music PolskaSony MusicMy MusicWarner Music PolandMagic RecordsSP RecordsMJMMystic ProductionMTJ
Metal Mind ProductionsSTX JamboreeBox MusicIron MediaTop 80Kinoteatr RialtoAgora S.A
InterTicketBilety24Biletomat.plBiletin
O Firmie | Redakcja | Polityka prywatności | Patronat medialny | Bannery NetFan.pl | Dołącz do nas | RSS
Facebook NetFan.pl  NetFan TV  Nasza Klasa Twitter
Zawarte na stronie materiały podlegają polityce ochrony prywatności.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy publikowanych przez Użytkowników.
Twórcy witryny: Sebastian Płatek & Piotr Strzępka
Wszelkie prawa zastrzeżone Serwis muzyczny NetFan.pl 2003-2018 ®