PATRONAT MEDIALNY

Rodzina Addamsów

rodzina_addamsow
Morticia piękna jak sopel lodu; Gomez – obdarzony hiszpańskim temperamentem pożeracz serc, w przenośni i dosłownie… Smutna, ale demoniczna Wednesday i jej braciszek Pugsley, słodki słodyczą Kuby Rozpruwacza… Wuj Fester, o złotym sercu, anielskich oczach i zabójczych instynktach… Babcia o aparycji wiedźmy i duszy hippiski oraz ich wierny kamerdyner Lurch o gołębim sercu i ciele Golema… Uwielbiamy ich wszyscy, ale dla własnego bezpieczeństwa lepiej nie odwracać się do któregokolwiek z nich plecami. Zwłaszcza gdy nie ma świadków.

Tak o Rodzinie Addamsów pisał jej twórca, rysownik Charles Addams: „Gomez i Pugsley tryskają entuzjazmem. Morticia jest zawsze chętna do pomocy, milcząca, dowcipna, czasem lekko przerażająca. Babcia Frump to z kolei trochę przygłupawa trzpiotka. Wednesday pod każdym względem przypomina matkę. Głową tej bardzo ze sobą zżytej rodziny jest tak naprawdę Morticia, która krótko trzyma jej członków, choć każdy z nich ma temperament, z wyjątkiem babci, która łatwo daje sobą sterować. Zresztą, to właśnie z niezgrabności babci, mającej słaby charakter, najczęściej wynikają rodzinne tarapaty. Dom oczywiście jest zapuszczony, ale to i tak obiekt dumy całej rodziny, która stara się reperować każdą skrzypiącą klapę w podłodze. Pieniądze nie stanowią problemu”.

Zaczęło się od rysunków w „The New Yorkerze”, popularnym amerykańskim tygodniku. Później był serial telewizyjny, emitowany w latach 1964-1965. W 1991 roku powstał słynny film „Rodzina Addamsów”, w którym zagrali m.in. Angelica Huston, Raúl Julia oraz młodziutka Christina Ricci. Z kolei w 2010 roku Addamsowie zawędrowali na Broadway jako musical, przyciągając tłumy widzów gwiazdorską obsadą (Bebe Neuwirth jako Morticia i Nathan Lane w roli Gomeza), przebojową muzyką i lekko upiornym wdziękiem. W marcu 2015 roku – trzynastego w piątek – w Gliwickim Teatrze Muzycznym odbędzie się polska prapremiera tego właśnie musicalu.

Wednesday Addams, ku zgrozie i przerażeniu domowników, zakochuje się w normalnym chłopcu. Sama ze zdziwieniem odkrywa, że dzieje się z nią coś dziwnego: zamiast wrzasku torturowanego brata woli słuchać śpiewu ptaków, a jej ulubionym kolorem w miejsce czerni staje się… róż. Członkowie rodziny Addamsów nie wiedzą, czy cieszyć się szczęściem dorastającej latorośli, czy też spróbować wyleczyć ją z niebezpiecznych fanaberii. Tymczasem Wednesday zaprasza do rodzinnego zamku rodziców swojego wybranka – Alice i Mala, typowych Amerykanów z Ohio. Jak zareagują na dziwactwa makabrycznych Addamsów? Czy uda im się spędzić noc w domostwie, w którym każda deska skrzypi jękiem potępionych dusz, a dawno umarli przodkowie czują się swobodnie jak czarownice na Łysej Górze?

Polską prapremierę „Rodziny Addamsów” w Gliwickim Teatrze Muzycznym wyreżyseruje według własnego tłumaczenia Jacek Mikołajczyk, przez wiele lat kierownik literacki tego teatru. Kierownictwo muzyczne spektaklu objął Wojciech Rodek, kierownik muzyczny GTM, znany z realizacji licznych tutejszych tytułów operetkowych i musicalowych, którego jako kierownik wokalny wspomagać będzie Dominika Płonka, gliwicka wokalistka, nauczyciel śpiewu, flecistka i pedagog. Choreografię opracuje Ewelina Adamska-Porczyk, na stałe związana z wrocławskim Teatrem Capitol, choreografka m.in. słynnych muzycznych „Chłopów” w Teatrze Muzycznym w Gdyni. Scenografię przygotuje Grzegorz Policiński, jeden z najlepszych polskich scenografów musicalowych, współrealizator m.in. warszawskich „Nędzników”, a kostiumy Ilona Binarsch, z której ostatnich realizacji wymienić należy m.in. „My Fair Lady” w Operze Śląskiej i „Producentów” w Teatrze Rozrywki w Chorzowie.

Wystąpi obsada wybrana w ogólnopolskim castingu, do którego zgłosiło się ponad 450 osób!

Wśród wykonawców znajdą się znani i lubiani soliści gliwickiej sceny, m.in. Katarzyna Wysłucha, Michał Musioł i Maciej Pawlak, a także artyści gościnni związani m.in. z chorzowskim Teatrem Rozrywki: Marta Florek i Katarzyna Hołub oraz warszawskim Teatrem Roma: Marta Wiejak, Damian Aleksander i Tomasz Steciuk.
Trwa ładowanie zdjęć