Rolex to jedna z najbardziej znanych marek zegarków. Na jej popularność wpływa nie tylko doskonała jakość i wygląd, ale także świetnie prowadzona, przez dziesięciolecia, kampania marketingowa. Jednym z elementów tej kampanii są ambasadorzy marki.
Kim są ambasadorzy marki?
Ambasadorami marek są specjalnie wybierane osobistości ze świata sportu, mediów czy polityki. Ludzie Ci mają za zadanie przedstawiać w jak najlepszym świetle promowane produkty i firmy. Częstokroć pojawiają się jako reprezentanci marki na imprezach charytatywnych, firmują samymi sobą produkt, którego są ambasadorami. Dziś, kiedy plotki dotyczące mody, stylu ubierania się czy klasy używanych przedmiotów są pokarmem dla milionów ludzi – to, że ulubiony piosenkarz nosi zegarek marki Rolex podnosi rangę produktu, co ma wpływ na postrzeganie przedmiotu, a przy okazji przekłada się na jego sprzedaż.
Znani ambasadorzy
Większość firm stawia na ambasadorów, którzy swoją osobą wpisują się w wizję marki. Tym samym firmy produkujące np. eleganckie garnitury wybierają na swoich ambasadorów mężczyzn kojarzących się z elegancją np. prezenterów telewizyjnych czy aktorów, producenci sportowej odzieży najchętniej stawiają na sportowców itp. W przypadku zegarków marki Rolex wybierani są eleganccy ludzie, którzy w swojej działalności dążą do perfekcji – podobnie jak producenci Rolexa (www.czaszegarkow.pl).
Znani ambasadorzy Rolexa
Wśród ambasadorów marki Rolex można znaleźć wielu znanych sportowców takich jak np. Roger Federrer, ale są tam również największe osobistości kultury, w tym również muzyki. Do znanych na całym świecie i niezwykle cenionych muzyków noszących Rolexy zaliczają się m.in. tenor Placido Domingo czy muzyk rockowy Eric Clapton.